Brev:
Får min dreng på 7½ måned nok mælk?
2. juni 2003
Alder:
7 mdr.
Får min dreng på 7½ måned nok mælk?
Hvor meget modermælkserstatning er det nødvendigt at supplere mos og amning med til min dreng på 7½ måned? Min søn ammes kun om aftenen og om morgenen i bedste fald. I øvrigt spiser han rigtigt godt, grød (250 ml) om morgenen med frugt, frokost- grøntsagsmos med fisk eller lignende, mellemmåltid grød igen og sommetider mere grøntsagsmos om aftenen, til dette små mængder modermælkserstatning i kop.
Til sagen høre at han ikke gider at tage flaske eller bryst i løbet af dagen. Mærkeligt, det ville min datter på 2 1/2 mere end gerne. Men de mængder mælk han får er jo ikke 0,5-0,75 liter om dagen, så vidt jeg ved. Han har det jo godt alligevel, men jeg er lidt usikker i forhold til fast føde. Han vejer 10,5 kg og er 72 cm.
- Jessica